fbpx
loading

Jak zdobywać kontakty w marketingu sieciowym?


Jak zdobywać kontakty w marketingu sieciowym?

Oglądałeś kiedyś film pod tytułem ,,Wilk z Wall Street”? – Jeżeli nie koniecznie obejrzyj, a jeżeli oglądałeś to zauważyłeś jaki był przepis na sukces według Jordana Belforta (Leonardo DiCaprio), głównego bohatera filmu?

Bardzo proste zdanie: ,, Nie odkładaj słuchawki”.

Możesz sobie pomyśleć, przecież to tylko film, ale nie. To coś więcej niż film – to prawdziwy przepis na sukces.

Jak to wygląda w praktyce, w branży marketingu sieciowego:

Zakładasz sobie zeszyt, prosty zeszyt w linie, kratkę – obojętne.
Nazywasz ten zeszyt ,,Kontakty” i tutaj zaczyna się akcja!

Przeglądasz Facebooka, obserwujesz ludzi jak dodają swoje posty, czytasz komentarze innych. Niektórzy się chwalą, niektórzy się żalą. Spośród tych wszystkich osób, dziennie wybierasz 5-ciu z nich. I piszesz do nich wiadomość, ale nie taką wiadomość w stylu: ,,Hej mam świetny biznes i litanie na 5 stron a4 o tym jaki Twój biznes jest świetny” tylko ma Cię ta osoba zainteresować.

Wykaż zainteresowanie tym człowiekiem. Stosuje do tego 3 podstawowe pytania:

  1. Hej, piszę do Ciebie ponieważ (i tutaj wymieniasz powód dla którego piszesz, ale taki prawdziwy powód np. zainteresował mnie Twój komentarz lub zainteresował mnie Twój post) i zapytaj go o coś z tym właśnie związane, daj mu poczuć, że jest ekspertem. Następnie sprawnie i płynnie przejdź do pytania: ,,To czym się zajmujesz” – i to jest pierwsze podstawowe pytanie.
  2. Gdy ktoś Ci odpowie czym się zajmuje to zapytaj się go dlaczego zajmuję się właśnie tym. Jakie jest jego ,,Po co”, co sprawiło, że robi to co robi. Oczywiście daj mu się wygadać, niech pisze tyle ile ma ochotę pisać. Utwierdzaj go w przekonaniu, że jest ekspertem w tym o czym piszę, zgadzaj się z nim.
  3.  Zadaj też pytanie jaki jest jego CEL, jego życiowe MARZENIE.

UWAGA WAŻNE: Pamiętasz zeszyt, który masz założyć?

Notuj w tym zeszycie wszystko o czym piszę do Ciebie Twój kontakt. Że zajmuję się tym i tym, co lubi, czego nie lubi, jakie jest jego ,,po co” jakie ma cele, jakie ma marzenia, jakie ma nastawienie do Ciebie, czy chętnie rozmawiał, czy nie chętnie. Notuj WSZYSTKO.

Teraz gdy już znasz tą osobę, oczekuj pytania od niego: ,,A Ty czym się zajmujesz”.

Na to pytanie odpowiadasz śmiało, czym się zajmujesz, w jakiej branży działasz, możesz też wspomnieć o firmie z którą współpracujemy, ale nie rozpisuj się o niej, skup się na Sobie. Ty jesteś swoim biznesem, nie firma z którą współpracujesz! Zainteresuj go sobą, jeżeli byłeś na jakimś szkoleniu – napisz mu to, jeżeli przeczytałeś właśnie ciekawą książkę – napisz mu to. Opisz co Ty myślisz o branży, w której działasz, ale broń boże nie tak, żeby zanegować to czym zajmuje się Twój rozmówca.

A gdy już zaprezentujesz siebie, zakończ rozmowę : Miło się rozmawiało, dziękuje Ci za tą rozmowę. Muszę już iść jestem umówiony (zawsze podajesz powód dla którego kończysz rozmowę). Do następnego kontaktu (To jest bardzo ważne zdanie, należy podkreślić, że będzie następny kontakt).

Teraz znów WAŻNE: Gdy Twój rozmówca nie zapyta się czym Ty się zajmujesz, nie mówisz Mu o sobie nic. Po prostu kończysz rozmowę wcześniej, piszesz to samo: Miło się rozmawiało, dziękuje Ci za tą rozmowę. Muszę już iść jestem umówiony lub mam coś do zrobienia (zawsze podajesz powód dla którego kończysz rozmowę). Do następnego kontaktu (To jest bardzo ważne zdanie, należy podkreślić że będzie następny kontakt).

Możesz sobie pomyśleć:
“Po co mam zaczynać takie rozmowy skoro nic nie mówię o swojej firmie ani nie rekrutuje?”

Odpowiedź: Bo to robi każdy – musisz się wyróżnić z tłumu, dać się poznać.
Jest prosta zasada w każdego rodzaju biznesu:
Poznaj -> Polub -> Zaufaj -> Zapłać Mi.

Pamiętasz notatki, które masz robić podczas takiej rozmowy?
Tak? – Świetnie!

Po kilku dniach lub max tygodniu PONAWIASZ KONTAKT.
Tylko, że tym razem piszesz już jak jego znajomy. Sięgasz do notatek i pytasz go o coś z tego co mówił Ci wcześniej:

Np. Cześć Imię (Pamiętaj, że własne nazwisko to dla człowieka najsłodsze i najważniejsze spośród wszystkich słów świata)  jak tam Twój projekt / jak tam Twój cel / czy udało Ci się zrealizować to co zamierzałeś zrobić (Zapytaj go o to o czym pisał Ci wcześniej. To sprawi, że poczuję się docenioną i wyjątkową osobą, w tym momencie Twój rozmówca już zaczyna Cię lubić).

Znów daj mu się wygadać, niech poczuję się ponownie wysłuchany. Niech mówi znów aż do momentu że zapyta ,,a co u Ciebie”, a jeśli tym razem nie zapyta, zgrabnie i zwinnie możesz zacząć coś mówić o sobie. Postaw się tutaj w roli eksperta, ale nie bądź zbyt pewny siebie. Np. możesz mu dać radę w stylu: Wiesz mogę się mylić, ale… (podkreślenie ,,Mogę się mylić” jest tutaj bardzo ważne – ponieważ nie wywyższasz się, a jedynie chcesz pomóc).

Teraz możesz spróbować zaprosić swojego rozmówcę do Twojego projektu

Ale nie rozpisuj się o tym, tylko rzuć krótkie proste hasło. Musisz też podać powód dla którego coś oferujesz.

Np. startuje z nowym projektem albo byłem ostatnio na szkoleniu (powiedz jakim szkoleniu, tylko nie wymyslaj, to ma być prawda) lub przeczytałem ostatnio ciekawą książkę (powiedz jaką) i przyszedł mi do głowy ciekawy pomysł, nie myślałem o tym wcześniej (ważne zdanie by rozmówca nie pomyślał, że cała ta rozmowa miała właśnie skierować do tego pytania), ale może jesteś zainteresowany / chcesz dowiedzieć się trochę więcej? – ( Tutaj też bardzo ważna informacja, musisz wyczuć czy to już jest ten moment, czasem lepiej jeszcze się wstrzymać, zakończyć rozmowę i za kolejny tydzień znów ponowić kontakt i dopiero zadać to pytanie).

Jeżeli rozmówca odpowie tak chętnie: Masz pole do popisu, możesz mu przedstawić swój projekt, ale nie może to być zwykły klasyczny opis firmy, lepiej skup się na tym jak Ty widzisz siebie w tej firmie, jakie jest Twoje ,,Po co”, jakie Ty masz cele w tej firmie. Ponieważ zwykły opis każdy może sobie później przeczytać w Internecie. Ty masz go zainteresować SOBĄ.

W przypadku gdy rozmówca odpowie nie, powiedz jasne, nie ma problemu, zadaj mu ostatnie pytanie (Na jego temat, nie związane już z Twoim projektem tak by rozmowa się jeszcze chwilę pociągnęła, żeby nie pomyślał że po odmowie nagle kończysz rozmowę) i gdy on na to pytanie odpowie dopiero zakończ rozmowę, znów podając powód dla którego kończysz i znów podkreśl na zakończenie do następnego kontaktu.

WAŻNE: Pamiętaj, że wciąż cały czas uzupełniasz notatki na temat tej osoby:

– Czy zrealizowała swój cel / swoje założenie,
– Jeśli tak napisz to, jeśli nie – dlaczego nie,
– Czy była zainteresowana rozmową,
– Czy chciała wysłuchać więcej / czy nie chciała,
– Jak zareagowała,
– ITD…

Teraz znów po minimum tygodniu lub nawet troszkę dłużej, ponawiasz kontakt. I karuzela kręci się od nowa, natomiast z każdym kontaktem wiesz o tej osobie coraz więcej, znacie się coraz dłużej i rozmowa staje się bardziej naturalna. Jest duże prawdopodobieństwo, że ta osoba przyłączy się do Ciebie, ponieważ jako jedna z niewielu osób nie próbowałeś zrekrutować tylko nawiązałeś RELACJE.

A teraz pamiętasz założenie z samego początku: ,,Nie odkładaj słuchawki’’ ?

Jeżeli chcesz szybko odnieść sukces w branży marketingu sieciowego, pisz w ten sposób do 5 nieznanych osób DZIENNIE!

Po tygodniu masz w swojej bazie danych 35 osób. Po miesiącu 140 nowo poznanych osób. Nie każdy do Ciebie dołączy, ale nawet jeśli to będzie tylko 10% osób, to po miesiącu masz 14 nowych osób w zespole. To jest taki wynik, który w tej branży jest satysfakcjonujący utrzymując taką miesięczną tendencje jesteś w stanie zarabiać duże pieniądze.

Dodatkowo miałeś kontakt, ze wszystkimi pozostałymi osobami, te osoby będą Cię teraz obserwować, będą im się wyświetlać Twoje posty w na Facebooku i być może część z tych osób w późniejszym czasie dołączy do Ciebie.

Mam nadzieję, że pomogłem wielu zagubiony osobom w tej pięknej branży jaką jest Marketing sieciowy. Powodzenia 🙂

AfiliacjaBiznesMarketing